Zoals ik al eerder schreef wilde ik sashiko combineren met boro voor een tafelloper, de lapjes lagen er al een hele tijd, maar ik twijfelde steeds hoe ik het zou doen. Tot anderhalve week geleden, toen wist ik het en intussen ben ik al een heel stuk opgeschoten. Met dit warme weer zit ik vaak te handwerken en het is heel leuk om te doen. Ik heb alle lapjes met de hand en kleine steekjes op een ondergrond van mooi blauw linnen genaaid en ben nu bezig met de rijgsteken. Er zijn twee delen die ik later aan elkaar zet.

De lijnen teken ik eerst met wateroplosbare inkt op de stof, alleen bij de stof linksonder hoefde dat niet, hier kan ik de lijnen in het patroon volgen, bij de volgende foto het stofje rechtsboven.

Het eerste deel is bijna klaar, nu het tweede deel nog doorrijgen en daarna er 1 geheel van maken. Vaak heb ik oortjes in en luister naar muziek of een luisterboek, heel relaxed.

Wat een leuke tafelloper geworden! Die kleuren passen mooi bij elkaar en geven meteen sfeer aan de tafel. Altijd leuk om te zien hoe zoiets eenvoudigs zoveel verschil kan maken.
LikeLike
Ja, als je dan een idee hebt… dan kun je bijna niet meer stoppen!
LikeLike
Echt prachtig!
LikeLike
Dat gaat heel mooi worden.
LikeLike
Prachtig de combinatie van de lapjes en het borduren!
Een prima idee, wordt super!
LikeLike
Wat wordt dit leuk Janny! Heerlijk werkje met deze hitte.
LikeLike