Woensdag was alweer de laatste dag van onze minivakantie. We gingen eerst met openbaar vervoer van Delden naar Rijssen en liepen toen naar Holten, ongeveer 15 km. Het was wat koeler dan de dagen ervoor, maar voor het wandelen was het prima weer, alleen aan het eind een klein beetje regen.

Vanaf het station in Rijssen was het even lastig de route op te pikken, maar gelukkig wees een aardige buschauffeur ons in de goede richting. Na een stukje door het industriegebied liepen we al gauw langs de Regge.

Helaas verkochten allebei de bakkers in Delden geen belegde broodjes zodat we ons moesten behelpen met wat koek en energierepen, ook kwamen we vandaag niet langs een rustpunt. Natuurlijk moesten we weer veel over graspaadjes, de volgende keer maar iets meenemen tegen de allergie.

In Holten bezochten we de Canadese begraafplaats, deze zag er heel mooi onderhouden uit.


Het laatste stuk tot aan het station verlieten we het Marskramerpad en volgden het Pieterpad. Bij het station genoten we nog van een tosti waarna we de trein naar huis namen. Bij elkaar hebben we in drie dagen 52 km gelopen, ik ben blij dat het allemaal goed ging. Ik moet wel zeggen dat mijn rugzak een stuk lichter was dan die van Aat. En voor twee overnachtingen heb je ook niet zoveel nodig, al loopt het gewicht snel op, zeker met het eten en drinken voor onderweg erbij. Wanneer weten we nog niet, maar we zijn zeker van plan om nog een paar etappes van dit pad te gaan lopen.
Fijn dat het weer een goede wandeldag was. Hopelijk binnenkort weer een stuk! 🥾
LikeLike
Ik liep altijd met vijf, Mart met 9 kilo. Maar dan zonder proviand en het was voor de tochten van een week. Rustplaatsen kom je zeker niet overal tegen, kijk even op https://www.rustpunt.nu/
In een hotel kan je een lunchpakket bestellen. Mooit tocht weer.
LikeLike
Ja, ik ken die site, er was een rustpunt aangegeven onderweg maar helaas bestond die niet meer en de volgende lag te ver van de route af, maar gelukkig hadden we genoeg drinken bij ons.
LikeLike
Wat een mooie wandeltocht, ben nu al benieuwd naar jullie volgende wandelavonturen
LikeLike
Wat een prachtige tocht, al met al, ondanks de regen af en toe! Jammer dat er geen rustpunt was, heb ook even op de site ervan gekeken.
LikeLike
Ja, dat is een hele mooie omgeving. Lang geleden, toen ik nog op de PABO zat, gingen we met werkweek naar Holten. De herinneringen kwamen weer boven toen ik je mooie foto’s zag…
LikeLike
Prachtige wandeling alweer, zo mooi en afwisselend onderweg…Knap hoor om zo 3 dagen te wandelen! Ja de oorlogs kerkhoven worden hier super goed onderhouden….
LikeLike
Jullie hebben weer mooie kilometers gemaakt!
Die rustpuntsite kende ik nog niet. Ik zag wel dat er bij ons maar bar weinig (zeg maar 0) rustpunten zijn.
LikeLike
Klopt, de rustpunten zijn in het noorden en oosten van het land, in Zuid-Holland loopt een proef, maar in Zeeland, Brabant en Limburg zijn er geen. Wij maakten er tijdens het lopen van het Pieterpad ook regelmatig gebruik van in de noordelijke provincies.
LikeLike
Het ziet er allemaal fraai uit. Ik herhaal het nog maar eens: wat hebben we toch een mooi land. Ik moet trouwens heel erg denken aan een meisjesboek van vroeger, getiteld: ‘Rondom Holten ligt de wereld’. En dat is natuurlijk een waarheid als een koe.
LikeGeliked door 1 persoon
ziet er weer uit als een erg mooie wandeling. Heerlijk die omgeving
LikeLike
Leuk dat jullie er een minivakantie van hebben gemaakt om het Marskramerpad te lopen.
LikeLike
Ik weet van het bestaan van die begraafplaats maar ben er nooit geweest. Ze zijn altijd zo goed bijgehouden. Jammer van die broodjes, allicht de volgende keer tomaten, sla en brood kopen in een supermarkt?
LikeLike