Marskramerpad – dag 3

Woensdag was alweer de laatste dag van onze minivakantie. We gingen eerst met openbaar vervoer van Delden naar Rijssen en liepen toen naar Holten, ongeveer 15 km. Het was wat koeler dan de dagen ervoor, maar voor het wandelen was het prima weer, alleen aan het eind een klein beetje regen.

Vanaf het station in Rijssen was het even lastig de route op te pikken, maar gelukkig wees een aardige buschauffeur ons in de goede richting. Na een stukje door het industriegebied liepen we al gauw langs de Regge.

Helaas verkochten allebei de bakkers in Delden geen belegde broodjes zodat we ons moesten behelpen met wat koek en energierepen, ook kwamen we vandaag niet langs een rustpunt. Natuurlijk moesten we weer veel over graspaadjes, de volgende keer maar iets meenemen tegen de allergie.

In Holten bezochten we de Canadese begraafplaats, deze zag er heel mooi onderhouden uit.

Het laatste stuk tot aan het station verlieten we het Marskramerpad en volgden het Pieterpad. Bij het station genoten we nog van een tosti waarna we de trein naar huis namen. Bij elkaar hebben we in drie dagen 52 km gelopen, ik ben blij dat het allemaal goed ging. Ik moet wel zeggen dat mijn rugzak een stuk lichter was dan die van Aat. En voor twee overnachtingen heb je ook niet zoveel nodig, al loopt het gewicht snel op, zeker met het eten en drinken voor onderweg erbij. Wanneer weten we nog niet, maar we zijn zeker van plan om nog een paar etappes van dit pad te gaan lopen.

13 gedachtes over “Marskramerpad – dag 3

    1. Janny's avatar Janny

      Ja, ik ken die site, er was een rustpunt aangegeven onderweg maar helaas bestond die niet meer en de volgende lag te ver van de route af, maar gelukkig hadden we genoeg drinken bij ons.

      Like

  1. E. H. Heijstek's avatar E. H. Heijstek

    Ja, dat is een hele mooie omgeving. Lang geleden, toen ik nog op de PABO zat, gingen we met werkweek naar Holten. De herinneringen kwamen weer boven toen ik je mooie foto’s zag…

    Like

  2. hannie's avatar hannie

    Prachtige wandeling alweer, zo mooi en afwisselend onderweg…Knap hoor om zo 3 dagen te wandelen! Ja de oorlogs kerkhoven worden hier super goed onderhouden….

    Like

    1. Janny's avatar Janny

      Klopt, de rustpunten zijn in het noorden en oosten van het land, in Zuid-Holland loopt een proef, maar in Zeeland, Brabant en Limburg zijn er geen. Wij maakten er tijdens het lopen van het Pieterpad ook regelmatig gebruik van in de noordelijke provincies.

      Like

  3. Het ziet er allemaal fraai uit. Ik herhaal het nog maar eens: wat hebben we toch een mooi land. Ik moet trouwens heel erg denken aan een meisjesboek van vroeger, getiteld: ‘Rondom Holten ligt de wereld’. En dat is natuurlijk een waarheid als een koe.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie