Marskramerpad – dag 1

Het boekje van het Marskramerspad hadden we al een tijdje liggen en het werd tijd daar een deel van te lopen. We wilden graag een paar dagen achter elkaar lopen en onderweg ergens overnachten, altijd een hele uitzoekerij. Maandag gingen we eerst met de trein van Dieren naar Oldenzaal waar onze eerste etappe begon. Wat waren we blij dat het niet meer zo heet was als vorige week! Wel werd er voor dinsdag en woensdag regen voorspeld, maar dat viel alles mee. Vlakbij het station stond een hele rij dames, de Dames van Oranje, ontworpen door Machteld Kuiper.

We volgden de bordjes door Oldenzaal met mooie oude panden en vervolgens door het recreatiepark Het Hulsbeek.

Het was een mooie wandeltocht langs akkers, weilanden en boerderijen.

Het laatste stuk was wat lastig, heel smalle paadjes met hoge grassen waar ik allergisch voor ben, mijn benen zaten vol rode plekken. Gelukkig was het leed snel geleden toen we na 19 km bij ons hotel aankwamen, een lekker alcoholvrij biertje op het terras deed wonderen. ’s Avonds bleven we in ons hotel eten, we hadden al genoeg gelopen die dag! Voor hotel Jachtlust in Hertme moesten we ongeveer 600 meter van de route af, het was een fijn hotel en het eten was heerlijk.

6 gedachtes over “Marskramerpad – dag 1

  1. mmberends's avatar mmberends

    Leuk Janny, een langeafstandspad lopen. Wij hebben er zoveel gedaan en altijd met veel plezier. Mooie wandeling maakten jullie en die Oranje Vrouwen zijn geweldig.

    Like

  2. Die allergie heb ik helaas ook! Als er in een bepaald soort gras aren zitten, sta ik gelijk onder de rode jeukende bulten als ik er doorheen loop. Ik heb dan ook altijd iets tegen jeuk mee, zodat ik het in kan smeren.

    Jullie maakten een mooie wandeling. De Dames van Oranje vind ik leuk, er zou er best wel één mooi in mijn tuin staan 😉

    Like

Plaats een reactie