Janny’s hobbylog

Kaart met meeuw 0

Geplaatst op 30 juni, 2015 door janny

Voor Paula maakte ik een kaart met strandpalen en een meeuw. 20150630_170353_resized

Natuurlijk weer van een zelf geverfd lapje, de palen en de meeuw heb ik met behulp van vlisofix bevestigd.

Veenputtentocht Oudenbosch 1

Geplaatst op 27 juni, 2015 door janny

Half 9 startten we in Oudenbosch voor de 31 km. In het begin was het nog een beetje fris maar al snel werd het warm, zeker als het zonnetje doorbrak. We hebben al vaker bij Oudenbosch gelopen maar deze keer kwamen we op heel andere plekken. Het was een mooie tocht met voldoende rusten waar we lekker buiten konden zitten. Het laatste uur wilde Aat wat sneller lopen en is hij vooruit gegaan, ik vond het fijner om mijn eigen tempo te lopen. Tegen half 3 was ik bij de finish waar Aat zich al had afgemeld.

Daarna hadden we nog tijd genoeg om een tuinsetje te kopen, toevallig is er een mooie tuinmeubelzaak in Oudenbosch. We wilden een kleine eettafel met twee stoelen voor op de veranda en laten ze daar nou net een leuke aanbieding van hebben. We kunnen de set vanavond gelijk inwijden.P1030614 (Gewijzigd)

Falkon walk 2015 0

Geplaatst op 21 juni, 2015 door janny

Enkele maanden geleden konden we via Kruidvat een voordelig arrangement boeken, met de trein ergens heen, een overnachting in een hotel en met de trein weer terug. Een leuke wandeltocht uitgezocht en vrijdag was het dan zover. We zijn eerst met de auto naar het station van Barendrecht gegaan waar je gratis kan parkeren en vandaar met de trein naar Arnhem. Onderweg moesten we 2 x overstappen maar dat was voor zulke ervaren treinreizigers als wij zijn natuurlijk geen probleem, haha. Rond vier uur kwamen we aan op het station in Arnhem, hier zijn ze al jaren bezig met de nieuwbouw maar volgens mij is het einde nu in zicht. Wat al klaar is ziet er heel mooi uit. Het hotel wat we geboekt hadden ligt tegenover het station, we hoefden alleen maar over te steken. Na het inchecken zijn we de stad ingegaan waar we lekker wat hebben gedronken op één van de vele terrasjes met terrasverwarming, want ook al is de zomer nu begonnen, het was behoorlijk fris. Na een korte wandeling hebben we nog even op onze kamer gezeten waarna we heerlijk uit eten zijn geweest in restaurantP1030581

Karakter, een leuk ingericht gezellig restaurant met leuke muziek. Het eten was heerlijk, als voorgerecht had ik zalmtartaar op geroosterde ciabatta en Aat gamba’s met knoflook. Als hoofdgerecht hadden we beiden Black Angus sukade, geserveerd op een andijviestamppotje. Een toetje kon er echt niet meer bij, na een kopje thee/koffie hebben we nog een rondje gelopen en eenmaal op de hotelkamer hebben we nog even tv gekeken. De volgende ochtend zaten we al om 7 uur aan het ontbijt en na het uitchecken hebben we onze bagage in een kluisje op het station gestald. Dat was in feite heel makkelijk maar door ons geklungel duurde het toch wat langer. We zullen het er maar op houden dat we nog niet helemaal uitgeslapen waren. Aan de achterzijde van het station was een vlag geplaatst van de Falcon walk en er reed een busje heen en weer om de wandelaars bij de start te brengen. Deze was in Schaarsbergen bij de kazerne van de Luchtmobiele Brigade.CIMG0004

Er liepen veel groepen militairen mee, maar die hebben we onderweg nauwelijks gezien omdat die een andere route liepen.Om tien voor half 9 vertrokken we. Wij kozen voor de 30 km, die volgens het briefje (en ook volgens mijn stappenteller) 32 km bedroeg. CIMG0005 (Gewijzigd)

Dit was helemaal niet erg want het was een ontzettend leuke tocht, erg afwisselend, veel door het bos en over de hei en af en toe door een woonwijk. Ook hebben we heel veel parken doorkruist. P1030585

De eerste rust was bij kasteel Rozendaal waar we al een paar keer eerder geweest waren met de Posbankloop. Hier konden we al lekker buiten zitten voor een kopje thee en koffie.P1030586

Daarna maakten we een rondje door het park bij het kasteel en vandaar ging het naar de tweede rust bij Bronbeek. Ook hier was de verzorging prima met drinken, eten en toiletten.

Er zaten ook enkele flinke hoogteverschillen in de tocht, soms moest je behoorlijk klimmen, maar het uitzicht was dan weer fantastisch. Ook de sfeer was prima.

De derde rust was weer een mobiele rust vlak voorbij huis Zypendaal. En tenslotte was er nog een rust bij Museum 40-45, maar deze was 2,5 km voor de finish, zodat we hier niet meer gezeten hebben.

Even voor half 3 waren we terug bij de kazerne waar we nog even konden genieten van muziek tijdens het wachten op het busje wat ons weer terugbracht naar het station.P1030592

Hier nog snel even een patatje gegeten en nadat we de bagage weer opgehaald hadden konden we de trein van kwart over 3 nemen, zodat we al om 5 uur in Barendrecht waren.

Het leek wel of we een heel weekend weggeweest waren, terwijl het toch maar 1,5 dag was. Jammer dat het er naar uitziet dat dit de laatste Falcon Walk is, wegens de werkdruk van de organisatie en de Luchtmobiele Brigade hebben ze niet meer de capaciteit om een dergelijk evenement te organiseren, maar wie weet komt er nog een doorstart. Wij hebben in ieder geval genoten van deze tocht.

RWV tocht Rotterdam 1

Geplaatst op 13 juni, 2015 door janny

Vandaag kozen we voor de 25 km met als startplaats Rotterdam-Ommoord. Jammer genoeg regende het de eerste 2 uur van de tocht maar daarna werd het prima wandelweer. De tocht was goed gepijld, toch blijft het opletten, we liepen blindelings achter een groep dames aan en tja, die hadden een pijl gemist en wij dus ook. Dat kostte ons ongeveer 2 km extra. Het eerste deel van de tocht vond ik niet zo bijzonder, veel door de stad, maar later werd het mooier, heel veel groen en water. Ergens onder de bomen leek het wel of het gesneeuwd had, ik weet niet precies wat het was, het zal wel van bepaalde bomen afgekomen zijn. P1030555

Ik heb niet zo veel foto’s gemaakt omdat het toch wat somber bleef. Rond 2 uur waren we bij de finish en thuisgekomen konden we zowaar nog even buiten zitten op een plaatsje uit de wind.

Ik kan het niet laten 1

Geplaatst op 11 juni, 2015 door janny

Elke keer als het mooi weer is krijg ik zin om stoffen te gaan verven. Lekker kliederen met water en verf, alleen het schoonmaken is wat minder leuk. Gisteren heb ik een serie lichtblauwen geverfd en gelijk nog wat andere kleurtjes. Hier zie je de blauwe lapjes in de emmer om te spoelen.P1030541

Mijn favoriet is deze keer dit groene lapje met een mooie tekening.P1030542

Ik heb telkens eerst een lapje in een bakje gedaan met verfoplossing en ongeveer 10 minuten later een nieuw lapje erop, dan krijg je een lichtere tint. Wel elke keer soda-oplossing toevoegen.

En nog 2 kaarten 1

Geplaatst op 10 juni, 2015 door janny

Twee heel verschillende kaarten. De één geïnspireerd door Ineke Berlyn en de ander van fabric paper.P1030537 (Gewijzigd)

P1030540 (Gewijzigd)

Twee wandeltochten in Brabant 0

Geplaatst op 09 juni, 2015 door janny

Zaterdag was het weer heerlijk wandelweer, we hebben twee tochten gemaakt in Brabant die we anderhalf jaar geleden ook al eens hadden gelopen, vanuit Castelré en vanuit Achtmaal. Deze keer gingen Dick en Ria met ons mee. We konden al gelijk zonder jas beginnen en halverwege konden de broekspijpen ook afgeritst worden. Of het nu kwam door het kletsen of doordat de paaltjes niet altijd even duidelijk te zien waren, feit is dat we diverse keren verkeerd zijn gelopen, vooral bij de tweede wandeling. We hebben dus niet precies de voorgenomen route gevolgd maar het was evengoed een leuke tocht, heel gevarieerd. Tussen de middag hebben we geluncht op het terras van De Moerse Bossen en aan het eind van de middag hebben we hier weer wat gedronken. Al met al waren we een hele dag weg, 8 uur ‘s ochtends vertrokken en kwart voor 6 weer thuis, terwijl de km-teller toch maar op 26,5 stond. Ook wel eens leuk, wat relaxter lopen, ik had tenminste geen stijve spieren.

Verfwerk 0

Geplaatst op 04 juni, 2015 door janny

Gisteren scheen het zonnetje en dan begint het weer te kriebelen, ik krijg dan zin om lapjes te gaan verven. Deze keer heb ik wat lappen op elkaar op een plastic zak gelegd en er verf over gegoten, ook heb ik nog wat lapjes in bakken gedaan. P1030483

P1030485 (Gewijzigd)

Het is altijd weer een verrassing wat er uit komt na het spoelen en strijken. Er zaten nog wat oude verfoplossingen tussen en die verliezen dan toch wat van hun kracht.

Gelukkig heb ik er weer een paar mooie lappen bij.

Dit lapje had ik met behulp van een dekseltje rechtop gezet en de verf er van bovenaf opgegoten. Ook had ik nog een lapje in het bakje eronder gelegd maar daar zit wel veel wit tussen.P1030488

Weer een leuke toevoeging aan mijn voorraad.

Foto op aluminium 1

Geplaatst op 02 juni, 2015 door janny

Foto’s kunnen tegenwoordig op allerlei materialen afgedrukt worden, op stof, aardewerk, glas, aluminium, hout, enz. Mij leek het leuk om een foto af te laten drukken op aluminium en daartoe werd ik in de gelegenheid gesteld door Webprint.

Eerst natuurlijk een geschikte foto uitzoeken. Ik houd van wandelen, van het strand en de zee en van blauw en daarom koos ik deze foto, gemaakt tijdens een strandwandeling met man Aat en oudste zoon Martijn. Op de achtergrond zie je de vuurtoren van Ouddorp en ook waren er enkele mensen met vliegers in de weer.P1030472

Zaterdag voor Pinksteren heb ik de bestelling geplaatst en op donderdag werd de foto al afgeleverd, snelle service! Het product was ook goed beschermd verpakt en er zat ophangmateriaal bij. Ik vind de foto erg mooi geworden, de details zijn goed te zien zoals de vogels op het zand en in het water en je kan ook goed zien dat het flink waait.

Je kan de foto in een heleboel verschillende maten laten afdrukken, ik heb gekozen voor 40 x 60 cm, ik heb de foto opgehangen langs de trap.P1030473 (Gewijzigd)

Dit artikel is mogelijk gemaakt door Webprint, dit verandert niets aan mijn menin

Strypepad 0

Geplaatst op 31 mei, 2015 door janny

Gisteren hebben we voor de derde keer het Strypepad gelopen, deze keer met Aafke en Kees, het blijft een leuke tocht. Heen weer door de weilanden en over de smalle bruggetjes, terug over de weg.CIMG0002

Ook deze keer was het heerlijk wandelweer en hebben we in Brielle op een terrasje wat zitten drinken. P1030461

Prachtige wolkenluchten en een lekker zonnetje, al moest door de harde wind de jas wel aan blijven. We begonnen weer in Rockanje waar we de auto bij de eerste Slag hadden gezet.P1030468

Vandaag hadden we ook gerekend op mooi weer en wilden we gaan barbecueën, maar helaas, het bleef maar regenen. Daarom hebben we alles maar in de oven en grillpan bereid, ook lekker!