Deze kaart maakte ik naar een voorbeeld van een eigen foto. De blaadjes heb ik 1 voor 1 uitgeknipt en met vlisofix opgestreken, daarna met freemotion bewerkt. De lente zou moeten beginnen, maar daar is nog niet veel van te merken, vanmorgen hadden we zelfs natte sneeuw! Iedereen verlangt volgens mij naar een lekker zonnetje.
Tag: kaarten
Nog een kaart
Nu voor een pasgeboren meisje: Anna. Voor de letters heb ik een zigzagsteek ingesteld en toen met free motion erop genaaid, nog wel wat bibberig hier en daar, maar leuk om mooie dikke letters te krijgen.
50
Deze kaart heb ik gemaakt voor een 50-jarig huwelijk, dat komt ondanks alle scheidingen toch nog voor! De kaart heb ik met free motion quilten ingevuld, het getal 50 heb ik erop geverfd en daarna met quilten omkaderd.
Kaart
Gisteren voor het eerst een poosje buiten gezeten, het was zulk heerlijk weer! Helaas komt de winter weer terug volgens de weermannen. Deze kaart heb ik gemaakt met freemotion quiltwerk op een zelfgeverfd lapje. Verder ben ik bezig met een quilt door te quilten, ik hoop dat hij volgende week af komt.
Weer wat kaarten
Het gebeurt gelukkig nog regelmatig dat mensen 25 jaar of langer getrouwd zijn, voor hen maakte ik onderstaande kaarten. De 25 heb ik met freemotion quilten gemaakt en bij de kaart voor een 26-jarig huwelijk heb ik het patroon van een zelfgeverfd lapje met quiltsteken gevolgd en hier en daar nog wat lijntjes toegevoegd.
Kaart
Voor een jarige broer maakte ik deze kaart van zelfgeverfde (behalve de lichtblauwe) lapjes. Zoon Lennert is een paar dagen hier, hij zou al eerder komen maar had een flinke keelontsteking en blijkt nu de ziekte van Pfeiffer te hebben. Ik hoop dat hij er snel weer vanaf is.
Kaarten
Naast het sneeuwverven heb ik ook nog wat kaarten gemaakt, deze winterse kaart voor een verjaardag: en voor een vriend die met pensioen gaat als grapje het zwarte gat waar hij niet in moet vallen:
Verhuisd
Voor mijn broer die vandaag verhuist maakte ik deze kaart.
Bloemenkaarten
Ik heb weer twee kaarten gemaakt, nu met bloemen. Bij de volgende heb ik de achtergrond niet doorgequilt, maar omdat er een voering achter zit die tegen het fast2fuse is geplakt bolt de bovenkant een beetje op.
Gewonnen!
Elizabeth Hartman van de weblog ohfransson gaf een paar online cursussen weg als je een reactie op haar weblog zette, er waren meer dan 400 reacties en ik ben 1 van de winnaars, leuk! Het is de cursus "Inspired Modern Quilts" en wordt gegeven via Craftsy. De volgende kaarten heb ik gemaakt, 1 voor een huwelijk …