Ook dit jaar heb ik weer enkele kerstkaarten zelf gemaakt. Elk jaar neem ik me voor wat vroeger te beginnen en elk jaar mislukt dat, zodat ik geen tijd heb om ze allemaal zelf te maken. Sommige heb ik heel simpel gehouden, een stukje kerststof doorgequilt en in een kaart geplakt, van andere heb ik …
Tag: kaarten
Babykaart
Afgelopen week werd Aat zijn zus oma van een klein meisje: Noëlle, voor wie ik deze kaart maakte. Voor de letters heb ik een sjabloon en textielverf gebruikt.
Kaarten
Op youtube zag ik een filmpje over een techniek om kaarten te maken, natuurlijk gelijk uitgeprobeerd en dit is het resultaat. Je gebruikt allerlei fantasiesteken van de naaimachine en naait hiermee ook smalle strookjes stof vast of andere vormen. Het lijkt me ook een leuke techniek om kerstkaarten mee te maken en dan met glimstofjes.
Kaart
Deze kaart maakte ik voor Rosanne, paardenbloemen op een zelf geverfd lapje, ik denk dat ik dit met sneeuwverven gedaan heb. Op de site van andthenwesetitonfire is het thema deze maand sneeuw- en ijsverven, je zou bijna wensen dat het gaat sneeuwen, zo mooi zijn de resultaten.
Kaart
Van één van de geverfde bladeren heb ik een kaart gemaakt, de omtrek geaccentueerd met borduursteken.
Herfstblad
Een kaart met een herfstblad erop geborduurd.
Kaart Omloop
Voor Willy maakte ik een kaart ter herinnering aan haar 10e deelname aan de Omloop van Goeree-Overflakkee. Deze foto gebruikte ik als voorbeeld: En ik maakte er deze kaart van. Alle onderdelen heb ik met vlisofix vastgezet en daarna doorgequilt.
Kaart met meeuw
Voor Paula maakte ik een kaart met strandpalen en een meeuw. Natuurlijk weer van een zelf geverfd lapje, de palen en de meeuw heb ik met behulp van vlisofix bevestigd.
En nog 2 kaarten
Twee heel verschillende kaarten. De één geïnspireerd door Ineke Berlyn en de ander van fabric paper.
Roze voor een meisje
Deze kaart maakte ik voor een pasgeboren meisje met de mooie naam Zoë.