Janny’s hobbylog

Weekend München

Geplaatst op 28 oktober, 2013 door janny

We zijn drie fantastische dagen in München geweest, waar zoon Derk woont. Vrijdagochtend kwam hij ons van het vliegveld halen en toen zijn we eerst naar zijn huis geweest waar hij een kamer heeft, hier wat gegeten en toen een leuke wandeling gemaakt in de omgeving. Hij woont vlak aan de rand van München dus liepen we zo het bos in.

Daarna hebben we ingecheckt in ons hotel waarna Derk ons de binnenstad heeft laten zien. Prachtige gebouwen, mooie straten en parken en heel veel standbeelden.

Dit is de Landdag waar de regering en het parlement van de Vrijstaat Beieren is gevestigd.

Vanaf één van de bruggen een prachtig uitzicht over de Isar, die door de stad stroomt.

Het was erg gezellig in de binnenstad, we zijn een paar keer met de metro gegaan en hebben verder heel veel gelopen, overal volle terrassen en op diverse plaatsen muziek op straat. ‘s Avonds hebben we heerlijk gegeten in een restaurantje.

De volgende ochtend stond Derk om 9 uur alweer bij ons hotel en zijn we richting de bergen gereden en wel naar de Herzogstand, een berg in de Vooralpen vlakbij Kochel. Hier zijn we met de kabelbaan omhoog gegaan en vandaar zijn we nog verder naar de top gelopen, vanwaar we een schitterend uitzicht hadden over de omgeving, het was zo helder dat we in de verte München zelfs zagen liggen.

Nadat we hier een tijdje gezeten hadden zijn we weer met de kabelbaan naar beneden gegaan en hebben vlakbij lekker op een terrasje wat zitten eten. Inmiddels stond er een enorme rij te wachten bij de kabelbaan om ook omhoog te kunnen.

Hierna zijn we een stuk naar het westen gereden, naar kasteel Neuschwanstein, een sprookjesachtig kasteel, gebouwd in opdracht van koning Lodewijk II van Beieren. Hier was het ontzettend druk, vooral bussen vol Japanners, we zijn zelf niet in het kasteel geweest maar hebben een prachtige wandeltoch gemaakt rond het kasteel en door een diepe kloof, waar het af en toe behoorlijk klauteren was.

Hieronder zie je het kasteel vanuit de verte liggen.

Het leek wel of heel München deze prachtige dag de natuur ingetrokken was want het was ontzettend druk op de terugweg. Gauw even omgekleed in het hotel en toen de stad weer in om ergens te gaan eten.

De volgende ochtend kwam Derk ons weer om 9 uur halen en toen hebben we het grootste deel van de dag doorgebracht in de Engelse Tuin, het grootste stadspark van Europa met o.a. een Chinese toren en twee Biergartens.

Prachtig, die herfstkleuren.

Ook liepen we weer regelmatig langs de rivier.

Na de lunch nog een stukje door de stad gelopen en toen was het weer tijd om naar het vliegveld te gaan, precies op tijd, want toen begon het te regenen. Gelukkig stormde het nog niet zo hard als vandaag maar toen we bijna bij Rotterdam waren konden we het wel goed voelen in het vliegtuig!

Eén van de vele musea in München, die we hadden kunnen bezoeken als het slecht weer was, maar nu waren we liever buiten, het is misschien voorlopig het laatste mooie weekend geweest.