Janny’s hobbylog

Vakantie deel 2

Geplaatst op 14 augustus, 2013 door janny

Na de Auvergne zijn we voor een week naar de Morvan gegaan, hier hadden we dezelfde gîte als vorig jaar gehuurd, het was ons toen goed bevallen en we hadden nog lang niet alles van de omgeving gezien. Op maandag was het weer erg warm dus zijn we lekker aan het meer van Pannecière gaan zitten, vorig jaar lag dit meer droog en hebben we er doorheen gewandeld, nu konden we het water in.

De volgende ochtend regende het en hebben we een markt bezocht, ‘s middags was het gelukkig weer droog evenals de dag erna. We zijn toe naar Vézelay gereden, bekend als bedevaartsoord en om zijn basiliek. De basiliek is heel groot en ook van binnen prachtig.

Vanuit Vézelay hebben we een wandeltocht gemaakt en op de terugweg hadden we een mooi uitzicht op het stadje.

Ook zijn we deze week naar St. Brisson gereden voor een wandeling naar Gouloux en weer terug.

Dit was weer een erg mooie wandeling met af en toe flink klimmen.

Onderweg kwamen we langs een soort hunebed, het lijkt net de kop van een dinosaurus.

Gouloux is bekend om zijn waterval.

Na een tijdje kwamen we door een dorpje waar net een markt was met allerlei regionale producten, ook was er een klompenmuseum en een groepje was in klederdracht aan het dansen.

We hebben hier nog een (hopelijk) lekker likeurtje gekocht op basis van verveine.

De buurman van onze gîte verbouwt biologisch groente en fruit, hij staat hier ook mee op de markt maar verkocht ook vanuit zijn bedrijf. Hier hebben we diverse keren heerlijke tomaten en andere groenten gekocht, hij sneed de sla zo voor ons af en even later lag het op ons bord, verser kan niet!

De vakantie hebben we afgesloten met 2 nachten chambre d’hôte in Avacourt bij Cock en Henny, ontzettend gastvrije mensen. We hebben hier ook heerlijk gegeten, alles was even lekker en werd prachtig opgediend. Het hele huis staat vol met brocante spullen, Cock staat ook regelmatig op de markt om te verkopen en weer nieuwe spullen in te kopen.

Zondag hebben we nog een flinke wandeltocht in de omgeving gemaakt, ook hier was het weer stijgen en dalen en kwamen we weer niemand tegen tijdens onze tocht. Af en toe was het wel een beetje blubberig.

Na afloop was het goed toeven in de ruime tuin met een boekje en een drankje en ‘s avonds genoten we weer van een fantastische maaltijd.

Maandag moesten we toch echt weer naar huis, waarmee een eind kwam aan deze heerlijke vakantie.

En dit is het quiltje waaraan ik af en toe heb zitten werken, met borduursteken de kleuren hier en daar wat geaccentueerd, ik hoop het binnenkort af te maken.