Janny’s hobbylog

Caerlaverock

Geplaatst op 16 augustus, 2010 door janny

We zijn een dagje naar Caerlaverock geweest, eerst hebben we het Wetland Centre bezocht, een natuurreservaat van bijna 600 ha, waar in de winter zo’n 25.000 vogels overwinteren, vooral ganzen, maar ook een heleboel andere soorten. Het is een mooi gebied om te wandelen en overal zijn uitkijktorens en hutten geplaatst om alles goed te kunnen zien. Vlakbij was een nest van visarenden, waarvan je live-beelden kon bekijken en ook een video van het uitbroeden van de eieren. Het is een prachtig stuk natuur, waar we ook nog een hertje zagen wegspringen. Een stukje verder lag het kasteel Caerlaverock, dit is in een driehoek gebouwd rond de binnenplaats, wat heel weinig schijnt voor te komen. De driehoekvorm komt ook regelmatig terug, b.v. boven de ramen.

Voorbij het kasteel was ook een natuurgebied waar je mooi kon wandelen.

De volgende dag waren we bij Langholm, hier hebben we ook weer (ja, het wordt eentonig) een lange wandeling gemaakt.

We moesten hier een hoge heuvel over die behoorlijk steil was, dus besloten we er omheen te lopen. Dat viel niet mee, er liep een heel smal schapenpaadje en daarnaast ging het behoorlijk steil naar beneden! Uiteindelijk moesten we nog over een muurtje klimmen om weer op het goede pad te komen. Diep beneden ons zagen we de weg liggen, waar af en toe een auto over reed. Verder was het zoals gewoonlijk weer helemaal stil met adembenemende uitzichten.